vrijdag 27 maart 2020

Locatie:
 ImmanuĂ«lkerk, Rijnsburg

DE PSALM PASEN TOUR KOMT NAAR RIJNSBURG

Vrijdag 27 maart komt de Psalm Pasen Tour naar Rijnsburg. Een prachtig concert dat gezamenlijk wordt georganiseerd door de Protestantse Gemeente Rijnsburg en de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Rijnsburg.

PSALMEN
Al eeuwenlang worden Psalmen gezongen. Liederen van de wereldwijde kerk. Psalmen weerspiegelen het gewone leven waarin thema's als blijdschap en verdriet, eenzaamheid en vriendschap, geluk en lijden een rol spelen. Toch bieden de Psalmen ook uitzicht, troost en inspiratie want God staat boven alles en is en blijft trouw.

THE PSALM PROJECT
The Psalm Project bewerkt de bij velen bekende melodieën van het Geneefs Psalter tot hedendaagse composities. Daardoor wil The Psalm Project de Psalmen ook voor de toekomstige generaties levend houden en recht doen aan de vaak prachtige en bekende melodieën van het Geneefs Psalter. Mede door de concerten in het land en de uitzendingen van 'Nederland Zingt' vinden deze liederen steeds vaker hun weg naar diverse kerken en gemeenten en houden ze betekenis voor jong en oud.

PSALM PAASTOUR 2020
De Psalm Pasen concerten van The Psalm Project zijn inmiddels een begrip in Nederland. Dit voorjaar doet de 8-man sterke bezetting tijdens de tour ook Rijnsburg aan. Een bijzondere avond met luisterliederen, samenzang liederen en afwisselend voorgelezen passages uit het Paasevangelie, verteld door Gert Visscher. Het concert duurt 75 tot 90 minuten zonder pauze. Kaarten zijn verkrijgbaar voor € 7,50 per stuk. Kinderen tot en met 12 jaar zijn gratis, maar moeten wel een kaartje reserveren.

Het reserveren van de kaarten kan via www.zingenindekerk.nl/psalmpasen. Het concert wordt gehouden in de Immanuëlkerk, Rijnsburg, de aanvang is om 20.00 uur.