Kindernevendienst Kindernevendienst

Kindernevendienst wordt gegeven in 2 groepen. De jongste groep (groep 1 t/m 4 van de basisschool) en de oudste groep (groep 5 t/m 8 van de basisschool). We lezen verhalen uit de Bijbel en volgen het rooster uit 'Kind op Zondag'. Het onderwerp en bijbelgedeelte worden in Kerkewerk bekend gemaakt en zijn terug te vinden op de website: www.kindopzondag.nl.

In de kindernevendienst delen we lief en leed met elkaar. Blijdschap van een kind dat is geboren, maar ook verdriet als we afscheid moeten nemen van iemand die ons dierbaar is. Voor dit verdriet is er jaren geleden een troostkaars gemaakt. We nemen deze kaars mee naar de kindernevendienst als er binnen de gemeente iemand is overleden. Samen praten en bidden we hierover, met de kaars als symbool.

Heeft u of heb jij vragen, opmerkingen of ideeën voor of over de kindernevendienst dan horen wij als leiding dat graag!

Leiding kindernevendienst

Wist je dat….
  • De leiding van de kindernevendienst altijd voorop gaat met het lantaarntje zodat de kinderen achter het licht van Christus de kerk uitlopen?
  • Het ook wel eens gebeurt dat er niet zoveel kinderen zijn waardoor we gezellig bij elkaar gaan zitten?
  • Wij aan het begin van de kindernevendienst altijd even bij de oppasdienst gaan kijken of daar kindjes zijn die mee willen naar de kindernevendienst? Zo kunnen zij alvast ‘oefenen’ en als zij het niet leuk meer vinden kunnen zij elk moment weer terug gebracht worden!
  • Het hierdoor wel eens gebeurt dat wij met méér kinderen terug komen dan dat wij heen gegaan zijn?
  • Tijdens het knutselen de grootste verhalen over tafel gaan?
  • Wij het ook heel erg gezellig vinden als er gastkinderen zijn?
  • De kinderen van de oudste groep soms geen zin hebben om knutsels te maken en wij dan spelletjes gaan doen? Zoals bijbels kwartet, bijbelse woordzoekers of een bijbelse quiz?
  • De leiding soms verbaasd is door de antwoorden die de kinderen allemaal weten?
Datum: Lezing: Onderwerp:
12 januari Matteus 3:13-17 Vertrouw me maar
19 januari Johannes 1:29-2:11 Voorproefje
26 januari Matteus 4:12-22 Het licht zien
2 februari Matteus 5:1-12 Niet zielig
9 februari Exodus 1 Waar ben je bang voor?
16 februari Exodus 2:1-10 Waar hoop je op?
23 februari Exodus 2:11-25 Waar ben je thuis?
1 maart Exodus 3:1-18 Stel je voor
8 maart Exodus 4:18-31 Op weg naar Egypte
15 maart Exodus 6:2-9 + 6:28-7:7 Hoor je me?
22 maart Exodus 7:8-25 Laat mijn volk gaan!
29 maart Exodus 9:13-35 Kracht van boven
5 april Exodus 11:1-10 Wordt het nu anders?
12 april Exodus 14:15-15:1a Weg uit de dood