Gereformeerde samenwerking Gereformeerde samenwerking
Kerken hebben als geloofsgemeenschappen een belangrijke rol in de samenleving. Onderlinge samenwerking tussen verschillende kerken kan een mooie bijdrage leveren aan het versterken van die maatschappelijke rol. Door elkaar te enthousiasmeren en goede ideeën te delen, versterken we niet alleen onze rol en zichtbaarheid in de maatschappij, maar tegelijkertijd ook onze eigen kerkgemeente.
De samenwerking wordt gezocht door de mensen bij elkaar te brengen die het praktische werk binnen een geleding zoals jeugdwerk, communicatie en diaconie uitvoeren en hen met elkaar te laten nadenken over vormen van samenwerking en die uit te proberen. Deze samenwerking wordt niet gestuurd naar een bepaalde uitkomst; die bepalen de geledingen.
'Geloof in samen' is de naam van een initiatief om de samenwerking tussen de gereformeerde kerken van Katwijk aan Zee, Valkenburg en Katwijk aan den Rijn een impuls te geven. Ook de Rank is hierbij uitgenodigd. Contactperonen: S.C. de Mooij (Sam) en H.G. Aten (Harm).