zondag 30 augustus 2020 om 15.00 uur

Prikkelarmedienst
Voorganger(s): ds. M. Zebregs

30 augustus Prikkelarme Kerkdienst. We zijn blij te kunnen melden dat de Prikkelarme Kerkdienst van 30 augustus door kan gaan. Nu de beperkende maatregelen rondom corona verder versoepeld zijn kunnen we weer samenkomen in het gebouw van ‘De Goede Herder’ in Valkenburg, Hoofdstraat 35. Toch zal het anders zijn dan de vorige keer, want een aantal dingen kan nog niet. Er zal tijdens de dienst niet gezongen worden, maar liederen ten gehore worden gebracht. Ook zal er geen koffiedrinken na afloop zijn.
De Prikkelarme Kerkdienst begint om 15 uur, onder leiding van pastor Rixt de Graaf en zal een half uur duren. Een gewone kerkdienst kan door het gebruik van een orgel, veel mensen bij elkaar en een tijdsduur van meer dan een uur teveel prikkels geven. We staan er vaak niet bij stil dat deze, voor ons gewone bijeenkomsten, voor mensen met een aandoening als autisme of een Niet Aangeboren Hersenaandoening (NAH) te inspannend kunnen zijn om bij te wonen. Daarom bieden we deze volwaardige maar aangepaste diensten aan, zodat mensen die gevoelig zijn voor teveel prikkels ook een eredienst kunnen beleven en bijwonen.
Inschrijven voor de Prikkelarme Kerkdienst op 30 augustus verplicht. Vanwege de coronarichtlijnen is het nodig dat u zich hiervoor inschrijft. Dit kan door een mailtje te sturen aan ds. Marjan Zebregs met daarin de vermelding van uw naam en met hoeveel personen u wilt komen. Ook als u graag vooraf de orde van dienst wil ontvangen, kunt u dit in uw mail aangeven. 23 augustus is de laatste dag van inschrijving. In de loop van de week die volgt, krijgt u een bevestigingsmail waarin staat welke plaatsen u krijgt toegewezen en hoe u de kerk binnen mag komen. Het mailadres van ds. Zebregs is: marjan.zebregs@xs4all.nl
Er zit een maximum aan het aantal mensen dat in de kerkzaal mag zijn, dus het is mogelijk dat u zich wel inschrijft, maar toch niet kunt komen op 30 augustus. In dat geval zal de dienst op zondag 6 september nogmaals gehouden worden op dezelfde tijd, zodat u er dan bij kunt zijn.
De volgende Prikkelarme Kerkdienst staat gepland op 13 december en zal geleid worden door ds. Martin Heikoop uit Katwijk aan Zee.
Namens de commissie, ds. M. Zebregs, ds. H. van der Laan en pastor Rixt de Graaf.