Menstruatiearmoede Menstruatiearmoede
Menstruatiearmoede
Wist je dat ook in Nederland mensen niet altijd voldoende middelen hebben voor een veilige en comfortabele menstruatie? Uit onderzoek blijkt dat bijna 53.000 meisjes soms school missen omdat zij onvoldoende geld hebben om menstruatieproducten te kopen.
Stel je voor: geen geschikte menstruatieproducten kunnen betalen voor jezelf of je tienerdochters. Of maandelijks moeten bezuinigen op groente om tampons of maandverband te kunnen kopen. Menstruatie-armoede is niet alleen onveilig, maar vooral ook heel ongemakkelijk en verdrietig.
Om die rede zamelen we menstruatieproducten bij ons in de kerk, zodat die weer verspreid kunnen worden naar degenen die het nodig hebben. Je kunt het in de kerk neerzetten in de daarvoor bestemde bakken. Die staan in de hal bij de jassen en bij de voordeur.

Alvast bedankt!