woensdag 31 oktober 2018

woensdag 31 oktober 2018
Locatie:
  Corpus Experience te Oegstgeest

De jaarlijkse lezing van de Protestantse Kerk in Nederland op Hervormingsdag, 31 oktober, is dit jaar in Oegstgeest in Corpus Experience. Spreker is Ben Tiggelaar: bestsellerauteur, internationaal spreker, gedragswetenschapper én protestant.
In de lezing gaat het over de vraag van 400 jaar geleden: Geloof in God versus vrije wil van de mens. Tiggelaar wil in de huidige prestatiemaatschappij, waarin zelfbeschikking hoog in het vaandel staat, opnieuw na denken over deze historische vraag.
“Kun je zélf iets van je leven maken? Of is het vooral de kunst om te accepteren wat je overkomt? Geloof je dat jij de regie hebt, dat je zélf iets van je leven kunt en moet maken? Of is levenskunst omgaan met wat er aan onverwachte dingen op je pad komt?”
Hoe Tiggelaar zijn geloof in God combineert met de gedachte dat je als mens zélf iets van je leven kunt maken, vertelt hij tijdens de protestantse lezing 2018 met als titel 'Hoe je zélf iets van je leven kunt maken. (Of toch niet?)'
Aanmelden vooraf is nodig en kan op protestantsekerk.nl/lezing. Twee maanden voor de (gratis toegankelijke) lezing is de helft van de beschikbare kaarten al vergeven, dus wacht niet te lang met aanmelden.